piątek, 27 maja 2016

Małe serniczki z ricotty

Chciałam Wam dziś przedstawić fantastyczny przepis na deser – łatwy, szybki w przygotowaniu i przepyszny. Inspiracją był dla mnie przepis na sernik z ricotty z „Mafijnej książki kucharskiej”. Ja jednak zmniejszyłam ilość cukru, mąki i przygotowałam sernik w atrakcyjniejszej formie – małych, uroczych babeczek. Rezultat przerósł moje najśmielsze oczekiwania!

Czyż one nie są urocze?


Składniki (na 12 serniczków, pieczonych w foremkach na muffiny):
  • 250 g sera ricotta
  • 180 g cukru
  • 2 jajka (białka oddzielone od żółtek)
  • 230 g mąki
  • Łyżeczka proszku do pieczenia
  • Skórka otarta z jednej cytryny

Przygotowanie:

Wszystkie składniki muszą być w temperaturze pokojowej. Ser miksujemy z cukrem, aż powstanie puszysta masa. Następnie dodajemy żółtka, mąkę, proszek do pieczenia i skórkę cytryny i całość miksujemy. Ubijamy białka na sztywną pianę i dodajemy do masy serowej, delikatnie mieszając.
Masę sernikową przekładamy do foremek muffiny wyłożonych papilotkami. Wkładamy do piekarnika nagrzanego na 160 stopni Celcjusza i pieczemy ok. 30 minut (do momentu aż patyczek wbity w babeczkę będzie suchy).

Studzimy i zajadamy ze smakiem! J




2 komentarze:

  1. Już nie mogę się doczekać kiedy wypróbuję przepis! Czekam na więcej :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super!Mam nadzieję, że będziesz zachwycona <3

    OdpowiedzUsuń